داروتو
رهایی از آکنه و جوش سه شنبه, 18 بهمن 1401

آکنه یا جوش یکی از بیماری‌های شایع پوستی در نوجوانان، جوانان و خانم‌ها می باشد که اگرچه وخیم نیست منتهی به دلیل اثرات منفی موقت و دائمی که روی زیبایی و ظاهر صورت اعمال می‌کند، درمان آکنه و جوش صورت از اهمیت بالایی برخوردار است.

جلوگیری از ایجاد آکنه و جوش

همانطور که میدانید پیشگیری بهتر از درمان است پس قبل از هر چیزی بهتر است بدانید برای جلوگیری از ایجاد آکنه و جوش چه کارهایی را لازم است انجام دهید که در ادامه به چند مورد مهم در این زمینه می‌پردازیم:

رژیم غذایی مناسب

داشتن رژیم غذایی مناسب از مهم ترین علل جلوگیری کننده از ایجاد آکنه و جوش است، مصرف غذاهای شیرین، چرب و شور کمک شایانی به ایجاد آکنه و جوش میکند؛ پس بهتر است غذاهایی که حاوی این مواد هستند را از رژیم غذایی خود حذف کنید. یک رژیم غذایی سالم باید حاوی مواد غذایی زیر باشد:

نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز

حبوبات و غلات تازه

سبزیجات تازه

غذاهای دریایی

غلبه بر استرس و انجام فعالیت های ورزشی

اگر تلاش کنید که استرس های خود را مدیریت کنید و ساعاتی از شبانه روز را برای فعالیت های ورزشی صرف کنید، برای شاداب شدن پوست و درمان آکنه و جوش صورت یک گام مهم برداشته اید.

خواب کافی و مفید

داشتن خواب کافی از جمله موارد مهمی است که باید آن را رعایت کنید چرا که خواب کافی علاوه بر غلبه بر استرس و اضطراب باعث تنظیم هورمون های بدن میگردد که همین امر در سلامت پوست و حفظ شادابی آن تاثیر بسزایی دارد.

تمیز نمودن پوست از هر گونه آلودگی

باید بدانید که هر چقدر هم موارد بالا را رعایت کنید ولی در کنارش پوست خود را عمقی و کامل از آلودگی ها پاک نکنید، فایده ای ندارد و در آخر باز هم شاهد آکنه و جوش روی پوست صورت و بدن خود خواهید بود.

یک شستشوی اصولی و دقیق شامل سه مرحله‌‌‌ی استفاده از میسلار واتر، فیس واش و تونر می‌باشد که در مقالات بعدی داروتو توضیحات مربوط به هر یک از این موارد را خدمتتان توضیح خواهیم داد.

استفاده از کرم ضدآفتاب

و در آخر این نکته را فراموش نکنید که کرم ضدآفتاب را باید چه در تابستان و چه در بقیه ی فصول سال در روتین پوستی خود داشته باشید چرا که افرادی که در معرض نور خورشید هستند بسیار مستعد چربی بر روی پوست خود هستند.

ما در این مقاله سعی کردیم از عوامل مهمی که در پیشگیری از ایجاد آکنه و جوش تاثیر بسزایی دارند با شما صحبت کنیم در مقالات بعدی به سراغ بررسی عوامل مهم در درمان آکنه و جوش می‌پردازیم.


کاربر محترم آیا علاقه داری خبر ها و پیغام های ما رو دنبال کنید