داروتو
تصویر  محلول موضعی بتادین پوویدون آیداین ۱۰ درصد ابوریحان ۲۵۰ میلی لیتر

محلول موضعی بتادین پوویدون آیداین ۱۰ درصد ابوریحان ۲۵۰ میلی لیتر

Aburaihan Povidone Iodine 10% 250ml

ویژگی ها

محلول موضعی

طیف میکروب کشی گسترده

ضد عفونی پوست در موقع تزریق

ضد عفونی کردن پوست قبل و بعد از جراحی

ضد عفونی نمودن سوختگی، بریدگی و خراشیدگی

85,000 تومان

از محلول موضعی بتادین پوویدون آیداین ۱۰ درصد ابوریحان در از بین بردن باکتری‌هایی که ممکن است پوست را عفونی کنند استفاده می‌شود و از آن به عنوان محلول ضد عفونی کننده برای شستشوی قبل و بعد از جراحی، درمان و پیشگیری از عفونت زخم، جراحت، بریدگی و همچنین برای درمان عفونت‌های مربوط به زخم بستر و زخم دکوبیتوس استفاده می‌شود. این محصول برای تمیز کردن دست جراحان قبل از عمل نیز قابلیت مصرف دارد. این دارو ترکیبی از ید و پلی مرها به عنوان حامل بوده و از طریق آزاد سازی تدریجی ید معدنی در تماس با پوست و غشاهای مخاطی اثر ضدعفونی کننده خود را اعمال می‌کند.

ویژگی‌های خاص:

-ضد عفونی کردن زخم‌های آماده

-ضد عفونی کردن پوست قبل از تزریق

-ضد عفونی کردن سوختگی‌های درجه ۲ و ۳

-ضد عفونی بردیدگی، خراشیدگی، زخم‌های سطحی

-ضد عفونی کننده و از بین برنده باکتری، قارچ‌ها، ویروس‌ها، پروتوزوآها و اسپورها

نحوه مصرف: محلول را بدون رقیق کردن روی موضع مورد نظر بریزید و قبل از پانسمان مقدار اضافی محلول را پاک نمایید.

ترکیبات: ۲۵۰ میلی لیتر پوویدون آیداین ۱۰% که معادل ۱ درصد ید فعال

هشدار مصرف: در دوران حاملگی و شیردهی با مشورت پزشک مصرف شود. مصرف این دارو در نوزادان با وزن کمتر از  ۱.۵ کیلوگرم ممنوع است و در مورد سایر نوزادان نیز مصرف مداوم توصیه نمی‌شود. در بیماران مبتلا به اختلال تیروئید و بیماران تحت درمان با لیتیم به مدت طولانی نباید مصرف شود. پس از مصرف درب ظرف را محکم ببندید. در صورت بلعیده شدن اتفاقی محلول موضعی بتادین پوویدون آیداین ۱۰ درصد، سریعا به مراکز درمانی مراجعه شود. در مورد زخم‌های عمیق با سوختگی‌های شدید، تحت نظر پزشک استفاده شود. این فرآورده منجر به رنگی شدن پوست و پارچه‌های با الیاف طبیعی نمی‌شود. بجز موارد دستور پزشک از مصرف دارو بیش از یک هفته خودداری نمایید. در صورت بروز التهاب، سرخی یا تورم با پزشک مشورت نمایید. در صورت سابقه حساسیت به ید، دارو را مصرف نکنید. فرآورده را قبل از مصرف گرم نکنید. از تماس دارو با چشم بپرهیزید. تماس طولانی مدت با پوویدون آیداین ۱۰ درصد، ممکن است موجب تحریک و در موارد نادر باعث واکنش‌های حساسیت شود. در این صورت مصرف دارو را قطع و با پزشک مشورت کنید. محلول موضعی تنها برای استعمال خارجی است. از این محصول جهت استعمال در چشم یا سطوح وسیعی از بدن استفاده ننمایید. از تجمع پویدون آیداین ۱۰% ابوریحان در چین خوردگی‌ها و تشکیل حوضچه زیر بدن بیمار بستری شده و قبل از عمل جراحی جدا اجتناب نمایید.

عوارض جانبی: بتادین در صورت تماس با بافت‌های زنده داخل زخم (مانند عضلات و...) با تخریب آن‌ها موجب تاخیر در التیام زخم و ایجاد بافت جوشگاهی می‌شود و حساسیت‌های موضعی نیز ایجاد می‌کند. (به خاطر وجود ترکیبات یده)

عنوان مشخصه
برند ابوریحان- Aburaihan
کشور سازنده ایران
شرکت سازنده ابوریحان
حجم 250 میلی لیتر
نوع محصول محلول
موارد مصرف ضد عفونی کننده زخم
عوارض جانبی بتادین در صورت تماس با بافت‌های زنده داخل زخم (مانند عضلات و...) با تخریب آن‌ها موجب تاخیر در التیام زخم و ایجاد بافت جوشگاهی می‌شود و حساسیت‌های موضعی نیز ایجاد می‌کند. (به خاطر وجود ترکیبات یده)
ترکیبات ۲۵۰ میلی لیتر پوویدون آیداین ۱۰% که معادل ۱ درصد ید فعال
روش مصرف محلول را بدون رقیق کردن روی موضع مورد نظر بریزید و قبل از پانسمان مقدار اضافی محلول را پاک نمایید.
هشدار مصرف در دوران حاملگی و شیردهی با مشورت پزشک مصرف شود. مصرف این دارو در نوزادان با وزن کمتر از  ۱.۵ کیلوگرم ممنوع است و در مورد سایر نوزادان نیز مصرف مداوم توصیه نمی‌شود. در بیماران مبتلا به اختلال تیروئید و بیماران تحت درمان با لیتیم به مدت طولانی نباید مصرف شود. پس از مصرف درب ظرف را محکم ببندید. در صورت بلعیده شدن اتفاقی محلول موضعی بتادین پوویدون آیداین ۱۰ درصد، سریعا به مراکز درمانی مراجعه شود. در مورد زخم‌های عمیق با سوختگی‌های شدید، تحت نظر پزشک استفاده شود. این فرآورده منجر به رنگی شدن پوست و پارچه‌های با الیاف طبیعی نمی‌شود. بجز موارد دستور پزشک از مصرف دارو بیش از یک هفته خودداری نمایید. در صورت بروز التهاب، سرخی یا تورم با پزشک مشورت نمایید. در صورت سابقه حساسیت به ید، دارو را مصرف نکنید. فرآورده را قبل از مصرف گرم نکنید. از تماس دارو با چشم بپرهیزید. تماس طولانی مدت با پوویدون آیداین ۱۰ درصد، ممکن است موجب تحریک و در موارد نادر باعث واکنش‌های حساسیت شود. در این صورت مصرف دارو را قطع و با پزشک مشورت کنید. محلول موضعی تنها برای استعمال خارجی است. از این محصول جهت استعمال در چشم یا سطوح وسیعی از بدن استفاده ننمایید. از تجمع پویدون آیداین ۱۰% ابوریحان در چین خوردگی‌ها و تشکیل حوضچه زیر بدن بیمار بستری شده و قبل از عمل جراحی جدا اجتناب نمایید.
محفظه نگهدارنده بطری پلاستیکی
شرایط نگهداری دارو را در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری و از یخ زدگی محافظت نمایید. دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

مجموع امتیاز این محصول

100 / 0

0 رای کاربر

کیفیت
100 / 0
قیمت
100 / 0
بسته بندی
100 / 0
تمایل معرفی کالا به دیگران
100 / 0
رایحه مطلوب
100 / 0

کاربر محترم آیا علاقه داری خبر ها و پیغام های ما رو دنبال کنید