داروتو
تصویر  شربت سناگراف ایران داروک ۶۰ میلی لیتر
تصویر  شربت سناگراف ایران داروک ۶۰ میلی لیتر

شربت سناگراف ایران داروک ۶۰ میلی لیتر

Iran Darouk Sena Graph Syrup 60ml

دسته بندی : مکمل‌های گیاهی
ویژگی ها

مسهل کننده

با طعم لیمو

تخلیه کامل کولون قبل از انجام رادیوگرافی، کولونوسکوپی یا جراحی

اثر بر حرکات روده بزرگ (تحریک انقباضات پریستالتیک و ممانعت از انقباضات موضعی)

اثر بر جذب و ترشح مایعات و الکترولیت‌ها در روده (تحریک ترشح موکوس و کلراید فعال)

در حال تامین

شربت سناگراف ایران داروک به دلیل دارا بودن گلیکوزیدهای آنتراکینونی (سنوزید A و B) خواص مسهل کننده دارد. سنوزیدهای A و B توسط باکتری‌های روده بزرگ متابولیزه می­­‌شوند و تبدیل به متابولیت‌های فعال مانند رئین (Rein) می­‌شوند که این مواد موجب افزایش حرکات دودی روده و افزایش ترشح مایعات در روده بزرگ (با افزایش سنتز و ترشح پروستاگلاندین‌ها به خصوص PGE۲ در کلون شده) و منجر به تسهیل خروج مدفوع می­‌شوند.

ویژگی‌های خاص:

-مسهل کننده

-با طعم لیمو

-تخلیه کامل کولون قبل از انجام رادیوگرافی، کولونوسکوپی یا جراحی

-اثر بر حرکات روده بزرگ (تحریک انقباضات پریستالتیک و ممانعت از انقباضات موضعی)

-اثر بر جذب و ترشح مایعات و الکترولیت‌ها در روده (تحریک ترشح موکوس و کلراید فعال)

نحوه مصرف: بیماران با وزن کمتر از ۶۰ کیلوگرم: ۱ میلی لیتر از شربت به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن. بیماران با وزن ۶۰ کیلوگرم و بیشتر: روز قبل از انجام رادیوگرافی، کولونوسکوپی یا جراحی، تمام محتوای شیشه بین ساعات ۱۴ تا ۱۶ به همراه ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف شود.

ترکیبات: هر ۱۰۰ میلی لیتر از شربت حاوی ۲۰۰ میلی گرم سنوزوئیدهای تام برحسب سنوزوئید B است.

هشدار مصرف: این دارو به دلیل تغییر رنگ ادارار می‌­تواند با آزمایش‌های تشخیصی تداخل داشته باشد. باقی مانده شربت پس از جراحی، رادیوگرافی و کولونوسکوپی دور ریخته شود. وجود رسوب احتمالی در محلول باعث کاهش اثرات درمانی آن نمی­‌شود. مصرف طولانی مدت و دوزهای بالای این دارو باعث اسهال و از دست دادن آب و الکترولیت‌ها (به ویژه پتاسیم) می‌شود. در خانم‌های باردار و شیرده، کودکان زیر ۱۰ سال، افراد مبتلا به تنگی و انسداد روده، دردهای شکمی ناشناخته، خونریزی رکتوم با علت نامشخص، بیماری‌های التهابی روده، آپاندیسیت و پرولاپس آنال و هموروئید منع مصرف دارد.

عوارض جانبی: در افرادی که به مدت طولانی از ملین‌های آنتراکینونی استفاده کنند، ممکن است باعث ایجاد لکه‌های رنگی در مخاط روده شود که ۴ الی ۱۲ ماه پس از قطع مصرف دارو، این عارضه از بین خواهد رفت. این دارو ممکن است رنگ ادرار را در حالتی که pH آن قلیایی است به رنگ قرمز و در حالتی که pH آن اسیدی است به رنگ قهوه‌ای تغییر دهد.

تداخل دارویی: نیفدیپین از اثرات درمانی این دارو می­‌کاهد. این فرآورده سطح استروژن را پایین آورده و مانع جذب آن می‌­شود. سنا گراف با داروهای پایین آورنده پتاسیم خون مانند مدرهای تیازبدی، گلیکوزید‌های قلبی و دارو‌های آنتی آریتمی تداخل اثر داشته باشد و احتمالا ایجاد اختلالات قلبی و عصبی-عضلانی کند.

عنوان مشخصه
برند ایران داروک - Iran Darouk
کشور سازنده ایران
شرکت سازنده ایران داروک
حجم 60 میلی لیتر
نوع محصول شربت
جنسیت مصرف عمومی
سن مصرف بزرگسالان
حاوی برگ سنا
موارد مصرف تخلیه کامل روده
تداخل دارویی نیفدیپین از اثرات درمانی این دارو می­‌کاهد. این فرآورده سطح استروژن را پایین آورده و مانع جذب آن می‌­شود. سنا گراف با داروهای پایین آورنده پتاسیم خون مانند مدرهای تیازبدی، گلیکوزید‌های قلبی و دارو‌های آنتی آریتمی تداخل اثر داشته باشد و احتمالا ایجاد اختلالات قلبی و عصبی-عضلانی کند.
عوارض جانبی در افرادی که به مدت طولانی از ملین‌های آنتراکینونی استفاده کنند، ممکن است باعث ایجاد لکه‌های رنگی در مخاط روده شود که ۴ الی ۱۲ ماه پس از قطع مصرف دارو، این عارضه از بین خواهد رفت. این دارو ممکن است رنگ ادرار را در حالتی که pH آن قلیایی است به رنگ قرمز و در حالتی که pH آن اسیدی است به رنگ قهوه‌ای تغییر دهد.
ترکیبات هر ۱۰۰ میلی لیتر از شربت حاوی ۲۰۰ میلی گرم سنوزوئیدهای تام برحسب سنوزوئید B است.
روش مصرف بیماران با وزن کمتر از ۶۰ کیلوگرم: ۱ میلی لیتر از شربت به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن. بیماران با وزن ۶۰ کیلوگرم و بیشتر: روز قبل از انجام رادیوگرافی، کولونوسکوپی یا جراحی، تمام محتوای شیشه بین ساعات ۱۴ تا ۱۶ به همراه ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف شود.
هشدار مصرف این دارو به دلیل تغییر رنگ ادارار می‌­تواند با آزمایش‌های تشخیصی تداخل داشته باشد. باقی مانده شربت پس از جراحی، رادیوگرافی و کولونوسکوپی دور ریخته شود. وجود رسوب احتمالی در محلول باعث کاهش اثرات درمانی آن نمی­‌شود. مصرف طولانی مدت و دوزهای بالای این دارو باعث اسهال و از دست دادن آب و الکترولیت‌ها (به ویژه پتاسیم) می‌شود. در خانم‌های باردار و شیرده، کودکان زیر ۱۰ سال، افراد مبتلا به تنگی و انسداد روده، دردهای شکمی ناشناخته، خونریزی رکتوم با علت نامشخص، بیماری‌های التهابی روده، آپاندیسیت و پرولاپس آنال و هموروئید منع مصرف دارد.
محفظه نگهدارنده بطری شیشه‌ای
شرایط نگهداری دارو درون جعبه دور از نور، در جای خشک و در دمای ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

مجموع امتیاز این محصول

100 / 0

0 رای کاربر

کیفیت
100 / 0
قیمت
100 / 0
بسته بندی
100 / 0
تمایل معرفی کالا به دیگران
100 / 0
رایحه مطلوب
100 / 0

کاربر محترم آیا علاقه داری خبر ها و پیغام های ما رو دنبال کنید