داروتو
تصویر  قرص گیاهی گاسترودین دینه ۵۰ عددی

قرص گیاهی گاسترودین دینه ۵۰ عددی

Dineh Gastrodin 50Tabs

دسته بندی : مکمل‌های گیاهی
ویژگی ها

التیام زخم معده و اثنی عشر

ضد التهاب و درد معده و روده

حاوی عصاره‌های موثر گیاهان شیرین بیان، کالاندولا و ختمی

کاهش ترشح اسید معده و افزایش مقاومت مخاط نسبت به تاثیر اسید

در حال تامین

عصاره گیاهان شیرین بیان، کالاندولا و ختمی حاوی ترکیبات موثر در درمان گاستریت و اولسرهای پپتیک معده و اثنی عشر می‌باشد که مهمترین آن‌ها فلاوونوئیدها، ساپونوزیدها و موسیلاژهای آن است. مکانیسم اثر قرص گیاهی گاسترودین دینه، مجموعه مکانیسم‌های مواد موثره آن است. اثر ضد ترشح شیره معده و اثر ضد اولسر عصاره شیرین بیان ممکن است مربوط به متوقف کردن عمل بین گیرنده‌های موکوزال و آزاد شدن استیل کولین اعصاب واگ باشد. بعلاوه با تاثیر برترکیب شیمیائی موکوس معده، سدموکوسی را نسبت به تاثیر اسید معده تقویت می‌کند. مکانیسم اثر فلاوونوئیدهای شیرین بیان و کالاندولا نیز بر اساس اثرات ضد التهاب فلاوونوئیدها بیان می‌شود که می‌توانند از آزاد شدن هیستامین جلوگیری نمایند و به علاوه برای آن‌ها اثرات دیگری نظیر تثبیت غشاء لیزوزمی و تاثیر بر نفوذ پذیری و مقاومت مویرگی قائل هستند. موسیلاژ ختمی نیز دارای اثرات محافظت کنندگی مخاط سیستم گوارش می‌باشد.

ویژگی‌های خاص:

-کاملا گیاهی

-ضد التهاب و درد معده و روده

-کاهش ترشح اسید معده و افزایش مقاومت مخاط نسبت به تاثیر اسید

-حاوی عصاره‌های موثر گیاهان شیرین بیان، کالاندولا و ختمی

-التیام زخم معده و اثنی عشر

نحوه مصرف: با رعایت رژیم غذایی، ۱ الی ۲ قرص قبل از هرغذا، به مدت ۴ تا ۶ هفته مصرف شود.

ترکیبات: عصاره ریشه شیرین بیان ۴۰۰ میلی گرم، عصاره کالاندولا ۵۰ میلی گرم، ریشه ختمی ۵۰ میلی گرم

هشدار مصرف: در موارد نارسایی حاد کلیه، هپاتیت مزمن، انسداد مجاری صفرا، سیروز کبد، پایین بودن پتاسیم خون استفاده نگردد. در بیماران مبتلا به افزایش فشار خون با مشورت پزشک و همراه با کنترل فشار خون مصرف شود. در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد.

عوارض جانبی: مصرف ریشه و عصاره توتال با وجود گلیسیریزین بالا در دوره‌هـای طولانـی مـدت موجب بالا رفتن فـشار خون و بروز علائم مینرالوکورتیکوئیدی مـی‌گردد (که البته با قطـع دارو عـوارض برطـرف می شود). به همیـن علـت برای به حداقل رسانـدن این عارضه جانبی، قرص گیاهی گاسترودین دینه از عصاره شیرین بیانی که دارای پایین ترین میزان گلیسیریزین می‌باشد، تهیه شده است.

تداخل دارویی: مصرف همزمان با سایر داروهای پایین آورنده پتاسیم (مثل دیورتیک‌های تیازیدی و ملین‌های محرک) می‌تواند باعث شدت عدم تعادل الکترولیت گردد و با کاهش پتاسیم، ممکن است عملکرد گلیکوزید‌های قلبی را افزایش داده و با داروهای ضد آریتمی تداخل کند.

عنوان مشخصه
برند دینه - Dineh
کشور سازنده ایران
شرکت سازنده دینه
نوع محصول قرص
تعداد 50
جنسیت مصرف عمومی
موارد مصرف ضد التهاب و درد معده و روده
تداخل دارویی مصرف همزمان با سایر داروهای پایین آورنده پتاسیم (مثل دیورتیک‌های تیازیدی و ملین‌های محرک) می‌تواند باعث شدت عدم تعادل الکترولیت گردد و با کاهش پتاسیم، ممکن است عملکرد گلیکوزید‌های قلبی را افزایش داده و با داروهای ضد آریتمی تداخل کند.
عوارض جانبی مصرف ریشه و عصاره توتال با وجود گلیسیریزین بالا در دوره‌هـای طولانـی مـدت موجب بالا رفتن فـشار خون و بروز علائم مینرالوکورتیکوئیدی مـی‌گردد (که البته با قطـع دارو عـوارض برطـرف می شود). به همیـن علـت برای به حداقل رسانـدن این عارضه جانبی، قرص گیاهی گاسترودین دینه از عصاره شیرین بیانی که دارای پایین ترین میزان گلیسیریزین می‌باشد، تهیه شده است.
ترکیبات عصاره ریشه شیرین بیان ۴۰۰ میلی گرم، عصاره کالاندولا ۵۰ میلی گرم، ریشه ختمی ۵۰ میلی گرم
روش مصرف با رعایت رژیم غذایی، ۱ الی ۲ قرص قبل از هرغذا، به مدت ۴ تا ۶ هفته مصرف شود.
هشدار مصرف در موارد نارسایی حاد کلیه، هپاتیت مزمن، انسداد مجاری صفرا، سیروز کبد، پایین بودن پتاسیم خون استفاده نگردد. در بیماران مبتلا به افزایش فشار خون با مشورت پزشک و همراه با کنترل فشار خون مصرف شود. در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد.
محفظه نگهدارنده جعبه مقوایی
شرایط نگهداری در جای خشک، دور از دسترس اطفال، دور از نور، رطوبت و در دمای زیر 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

مجموع امتیاز این محصول

100 / 0

0 رای کاربر

کیفیت
100 / 0
قیمت
100 / 0
بسته بندی
100 / 0
تمایل معرفی کالا به دیگران
100 / 0
رایحه مطلوب
100 / 0

کاربر محترم آیا علاقه داری خبر ها و پیغام های ما رو دنبال کنید