داروتو

محلول اریترومایسین ۴ درصد بهوزان ۶۰ میلی لیتر

Behvazan Erythromycin 4% 60ml

دسته بندی : ضد جوش پوست

در حال تامین

آکنه و یا جوش از مشکلاتی است که ممکن است در اثر تغییرات هورمونی، واکنش به یک نوع وسیله آرایشی و یا محصولات مراقبت از پوست ایجاد شوند. در واقع ممکن است جوش‌ها به دلایل زیادی از جمله در اثر باکتری‌ها به وجود بیایند، به طوری که دانه‌های ملتهب ایجاد شده در اثر جوش مکان بسیار مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری‌ها بوده و با افزایش و تکثیر باکتری‌ها، جوش ایجاد شده ملتهب تر و مقاوم تر می‌شود. محلول اریترومایسین ۴ درصد پاک دارو، یک آنتی بیوتیک است که برای درمان انواع عفونت‌های باکتریایی و به صورت موضعی برای درمان آکنه و سایر بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. در واقع وظیفه اریترومایسین، از بین بردن باکتری‌هایی است که می‌توانند در داخل منافذ پوست به وجود بیایند.

‌ویژگی‌های خاص:

-درمان عفونت‌های پوستی

-موثر در درمان جای جوش

-مؤثر در درمان جوش و آکنه

-دارای خاصیت ضد باکتریایی

-مناسب پوست‌های چرب و مستعد آکنه

نحوه مصرف: نحوه مصرف این فرآورده با توجه به نظر پزشک تعیین می‌شود ولی مقدار تجویز معمول آن روزی ۲ بار صبح و شب می‌باشد و هر بار باید مقداری از محلول را توسط قطره چکان موجود در جعبه به روی پنبه چکانده و پنبه آغشته به دارو را به تمام نواحی آلوده به آکنه بمالید، چانچه در طی درمان خشکی و حساسیت پوست رخ دهد، مقدار مصرف را می‌توان به یک بار در روز کاهش داد، اثرات درمانی این دارو معمولا بین ۳ تا ۴ هفته مشخص می‌شود، اگرچه ممکن است برای مشاهده اثر درمانی کامل، درمان را بین ۸ تا ۱۲ هفته ادامه داد. چنانچه یک نوبت مصرف دارو را فراموش کردید به محض یاد آوردن آن را مصرف کنید، ولی اگر تقریبا زمان مصرف نوبت بعدی نزدیک است، آن را مصرف نکنید.

هشدار مصرف: قبل از مصرف، محل آلوده را با آب ولرم و صابون ملایم شسته و خشک نمایید. دارو را به تمام نواحی آلوده بمالید. از شستشوی زیاد نواحی آلوده پرهیز کنید. چنانچه از داروی موضعی دیگری نیز هم زمان استفاده می‌کنید، آن‌ها را با فاصله زمانی حداقل ۱ ساعت استفاده کنید. در طول درمان از لوازم آرایشی کمتری استفاده شود. توجه کنید در ظرف قبلا باز نشده باشد و پس از هر بار مصرف نیز در ظرف را محکم ببندید. همراه دارو یک قطره چکان جهت سهولت استفاده در جعبه قرار دارد. دور درمان را کامل کنید. بیمارانی که به آنتی بیوتیک‌های هم دسته اریترومایسین حساسیت دارند، ممکن است به اریترومایسین نیز حساسیت داشته باشند. این دارو فقط برای استعمال خارجی است. این فرآورده حاوی الکل می‌باشد لذا از قرار دادن آن در مجاورت گرما و شعله و سیگار روشن خودداری کنید. سلامتی کاربرد این فرآورده در کودکان زیر ۱۲ سال به اوبات نرسیده است. دارو را در اطراف چشم، مخاط بینی و دهان مصرف نکنید، در صورت تماس با مقادیر زیاد آب سرد شستشو داده شود. مطالعات کافی بر روی خانم‌های باردار صورت نگرفته و مشخص نمی‌باشد که اریترومایسین موضعی در شیر ترشح می‌شود یا خیر، لذا مصرف این دارو در حاملگی و شیردهی تنها در مواقع ضروری و زیر نظر پزشک مجاز می‌باشد.

عوارض جانبی: هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است باعث بروز بعضی عوارض ناخواسته نیز گردد. در هر حال همه عوارض این دارو در یک فرد دیده نمی‌شود، احتمال بروز عوارضی مانند خشکی پوست، حساسیت، خارش و سوزش در طول درمان با این دارو اتفاق بیافتد که در صورت شدید شدن علایم نیاز به مشورت با پزشک دارد.

تداخل دارویی: اریترومایسن با کلیندامایسین اثر آنتاگونیسم دارد. مصرف همزمان این دارو با صابون‌ها و پاک کننده‌های ساینده و فرآورده‌های ضد آکنه‌ای که موجب پوسته پوسته شدن پوست می‌شود مانند بنزوییل پراکساید، رزرسینول، سالیسیلیک اسید، سولفور، ترتیویین و ترکیبات موضعی حاوی الکل، لوازم آرایشی و صابون با اثر خشک کننده قوی ممکن است موجب بروز اثر تحریکی و خشکی بیش از حد پوست شود.

عنوان مشخصه
برند بهوزان - Behvazan
کشور سازنده ایران
شرکت سازنده داروسازی بهوزان
حجم 60 میلی لیتر
نوع محصول محلول
جنسیت مصرف عمومی
سن مصرف بزرگسالان
قابل استفاده برای صورت و بدن
مناسب برای پوست‌های چرب و آکنه دار
موارد مصرف مؤثر در درمان جوش و آکنه
تداخل دارویی اریترومایسن با کلیندامایسین اثر آنتاگونیسم دارد. مصرف همزمان این دارو با صابون‌ها و پاک کننده‌های ساینده و فرآورده‌های ضد آکنه‌ای که موجب پوسته پوسته شدن پوست می‌شود مانند بنزوییل پراکساید، رزرسینول، سالیسیلیک اسید، سولفور، ترتیویین و ترکیبات موضعی حاوی الکل، لوازم آرایشی و صابون با اثر خشک کننده قوی ممکن است موجب بروز اثر تحریکی و خشکی بیش از حد پوست شود.
عوارض جانبی هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است باعث بروز بعضی عوارض ناخواسته نیز گردد. در هر حال همه عوارض این دارو در یک فرد دیده نمی‌شود، احتمال بروز عوارضی مانند خشکی پوست، حساسیت، خارش و سوزش در طول درمان با این دارو اتفاق بیافتد که در صورت شدید شدن علایم نیاز به مشورت با پزشک دارد.
روش مصرف نحوه مصرف این فرآورده با توجه به نظر پزشک تعیین می‌شود ولی مقدار تجویز معمول آن روزی ۲ بار صبح و شب می‌باشد و هر بار باید مقداری از محلول را توسط قطره چکان موجود در جعبه به روی پنبه چکانده و پنبه آغشته به دارو را به تمام نواحی آلوده به آکنه بمالید، چانچه در طی درمان خشکی و حساسیت پوست رخ دهد، مقدار مصرف را می‌توان به یک بار در روز کاهش داد، اثرات درمانی این دارو معمولا بین ۳ تا ۴ هفته مشخص می‌شود، اگرچه ممکن است برای مشاهده اثر درمانی کامل، درمان را بین ۸ تا ۱۲ هفته ادامه داد. چنانچه یک نوبت مصرف دارو را فراموش کردید به محض یاد آوردن آن را مصرف کنید، ولی اگر تقریبا زمان مصرف نوبت بعدی نزدیک است، آن را مصرف نکنید.
هشدار مصرف قبل از مصرف، محل آلوده را با آب ولرم و صابون ملایم شسته و خشک نمایید. دارو را به تمام نواحی آلوده بمالید. از شستشوی زیاد نواحی آلوده پرهیز کنید. چنانچه از داروی موضعی دیگری نیز هم زمان استفاده می‌کنید، آن‌ها را با فاصله زمانی حداقل ۱ ساعت استفاده کنید. در طول درمان از لوازم آرایشی کمتری استفاده شود. توجه کنید در ظرف قبلا باز نشده باشد و پس از هر بار مصرف نیز در ظرف را محکم ببندید. همراه دارو یک قطره چکان جهت سهولت استفاده در جعبه قرار دارد. دور درمان را کامل کنید. بیمارانی که به آنتی بیوتیک‌های هم دسته اریترومایسین حساسیت دارند، ممکن است به اریترومایسین نیز حساسیت داشته باشند. این دارو فقط برای استعمال خارجی است. این فرآورده حاوی الکل می‌باشد لذا از قرار دادن آن در مجاورت گرما و شعله و سیگار روشن خودداری کنید. سلامتی کاربرد این فرآورده در کودکان زیر ۱۲ سال به اوبات نرسیده است. دارو را در اطراف چشم، مخاط بینی و دهان مصرف نکنید، در صورت تماس با مقادیر زیاد آب سرد شستشو داده شود. مطالعات کافی بر روی خانم‌های باردار صورت نگرفته و مشخص نمی‌باشد که اریترومایسین موضعی در شیر ترشح می‌شود یا خیر، لذا مصرف این دارو در حاملگی و شیردهی تنها در مواقع ضروری و زیر نظر پزشک مجاز می‌باشد.
محفظه نگهدارنده بطری پلاستیکی
شرایط نگهداری دارو را درمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری و از یخ زدگی محافظت شود. دارو دور از دسترس اطفال نگهداری شود. دور از حرارت و شعله نگهداری شود. پس از مصرف در بطری بسته شود.

مجموع امتیاز این محصول

100 / 0

0 رای کاربر

کیفیت
100 / 0
قیمت
100 / 0
بسته بندی
100 / 0
تمایل معرفی کالا به دیگران
100 / 0
رایحه مطلوب
100 / 0

کاربر محترم آیا علاقه داری خبر ها و پیغام های ما رو دنبال کنید