داروتو
تصویر  شربت ضد سرفه کالیک نوتک فار ۱۲۰ میلی لیتر
تصویر  شربت ضد سرفه کالیک نوتک فار ۱۲۰ میلی لیتر
تصویر  شربت ضد سرفه کالیک نوتک فار ۱۲۰ میلی لیتر

شربت ضد سرفه کالیک نوتک فار ۱۲۰ میلی لیتر

Know Tech Phar Culic syrup 120ml

ویژگی ها

موثر در درمان لارنژیت و برونشیت

رفع علائم سرماخوردگی و سرفه

خلط آور، درمان سرفه و گلودرد

بهبود تب و آنفلوانزا

51,000 تومان

شربت ضد سرفه کالیک نوتک فار، از مواد موثره ریشه گیاه شیرین بیان با نام علمی«Glycyrrhiz a glabra» و مواد موثره گیاه آویشن باغی با نام علمی «Thymus vulgaris» و همچنین از مواد موثره گیاه انیسون با نام علمی «Pimpinella anisum» به عنوان عطر و طعم دهنده و تقویت کننده اثرات دارو و عسل بعنوان یک شیرین کننده طبیعی و تقویت کننده اثرات دارو ساخته شده است. گلیسیریزین جزء اصلی مواد موثره ریشه شیرین بیان می‌باشد که موجب تحریک تولید اینتر فرون گاما توسط T cells می‌گردد و در نتیجه اثرات ضد ویروسی در عفونت‌های ویروسی نظیر آنفلوانزا از خود نشان می‌دهد از طرفی مواد موثره این گیاه با اثر خلط آوری و ضد سرفه خود در مصارف درمانی ذکر شده موثر می‌باشند. تیمول و کارواکرول، از مواد موثره اصلی عصاره آویشن باغی، با اثرات ضد اسپاسمی وضد سرفه خود اثرات این دارو را تقویت می‌نمایند و باعث تحریک حرکت مژک‌ها در مخاط دستگاه تنفسی می‌گردند. عسل نیز به عنوان یک تسکین دهنده خوب در سرفه و گلودرد قابل استفاده می‌باشد. در این دارو از عسل به عنوان یک شیرین کننده طبیعی و مناسب که اثرات درمانی این دارو را نیز تقویت می‌کند، استفاده شده است.

ویژگی‌های خاص:

-موثر برای درمان گلودرد، سرفه و سرماخوردگی، لارنژیت، برونشیت، تب و آنفولانزا

-موثر در گاستریت و پیشگیری و درمان زخم‌ها و التهابات گوارشی

-دارای اثرات ضد قارچی، ضد باکتری و ضد ویروسی

-حاوی عصاره شیرین بیان، آویشن و عسل

- خلط آور، ضد سرفه و ضد اسپاسم

نحوه مصرف: افراد ۶ تا ۱۲ سال: روزی ۳ الی ۴ بار، هربار ۱ قاشق مرباخوری (معادل ۵ میلی لیتر) استفاده شود. افراد بالاتر از ۱۲ سال: روزی ۳ الی ۴ بار، هربار ۱ قاشق غذاخوری (معادل ۱۰ میلی لیتر) استفاده شود.

ترکیبات: مواد موثره شیرین بیان (گلیسیریزین)، مواد موثره آویشن باغی (تیمول، کارواکرول)، مواد موثره اینسون، عسل، سوربیتول، سوکروز و اسید بنزوئیک

هشدار مصرف: این دارو در بیماران مبتلا به کلستاز کبدی، سیروز کبدی، هپاتیت مزمن، هایپو کالمی و نارسایی کلیوی منع مصرف دارد. به دلیل اثرات گوارشی شیرین بیان و آویشن، این شربت در گاستریت و پیشگیری و درمان زخم‌های گوارشی نیز سودمند می‌باشد. در دوران بارداری و شیردهی مجاز نمی‌باشد. در افراد مبتلا به دیابت مجاز نمی‌باشد. مصرف طولانی مدت (بیش از ۴ الی ۶ هفته) داروهای حاوی شیرین بیان به علت احتمال افزایش احتباس آب و نمک می‌تواند موجب افزایش فشارخون عروقی و کاهش ادرار گردد. بنابراین در بیماران با اختلالات قلبی عروقی و پرفشاری خون نباید به صورت مداوم مصرف شود.

عنوان مشخصه
برند نوتک فار - Know Tech Phar
کشور سازنده ایران
شرکت سازنده نوتک فار
حجم 120 میلی لیتر
نوع محصول شربت
جنسیت مصرف عمومی
سن مصرف کودکان، بزرگسالان
حاوی انیسون ستاره‎ای، عسل، عصاره آویشن، عصاره شیرین بیان (لیکوریس)
موارد مصرف ضد سرفه
عوارض جانبی با مصرف دوز نرمال دارو به ندرت عارضه جانبی گزارش شده است ولی با دوزهای بالاتر عوارضی مانند خواب آلودگی شدید، تهوع، خستگی، تعريق، سرگیجه و راش‌های جلدی ممکن است ایجاد شود.
ترکیبات مواد موثره شیرین بیان (گلیسیریزین)، مواد موثره آویشن باغی (تیمول، کارواکرول)، مواد موثره اینسون، عسل، سوربیتول، سوکروز و اسید بنزوئیک
روش مصرف افراد ۶ تا ۱۲ سال: روزی ۳ الی ۴ بار، هربار ۱ قاشق مرباخوری (معادل ۵ میلی لیتر) استفاده شود. افراد بالاتر از ۱۲ سال: روزی ۳ الی ۴ بار، هربار ۱ قاشق غذاخوری (معادل ۱۰ میلی لیتر) استفاده شود.
هشدار مصرف این دارو در بیماران مبتلا به کلستاز کبدی، سیروز کبدی، هپاتیت مزمن، هایپو کالمی و نارسایی کلیوی منع مصرف دارد. به دلیل اثرات گوارشی شیرین بیان و آویشن، این شربت در گاستریت و پیشگیری و درمان زخم‌های گوارشی نیز سودمند می‌باشد. در دوران بارداری و شیردهی مجاز نمی‌باشد. در افراد مبتلا به دیابت مجاز نمی‌باشد. مصرف طولانی مدت (بیش از ۴ الی ۶ هفته) داروهای حاوی شیرین بیان به علت احتمال افزایش احتباس آب و نمک می‌تواند موجب افزایش فشارخون عروقی و کاهش ادرار گردد. بنابراین در بیماران با اختلالات قلبی عروقی و پرفشاری خون نباید به صورت مداوم مصرف شود.
محفظه نگهدارنده بطری شیشه‌ای
شرایط نگهداری در دمای ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری شود. در جای خشک و خنک و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

مجموع امتیاز این محصول

100 / 0

0 رای کاربر

کیفیت
100 / 0
قیمت
100 / 0
بسته بندی
100 / 0
تمایل معرفی کالا به دیگران
100 / 0
رایحه مطلوب
100 / 0

کاربر محترم آیا علاقه داری خبر ها و پیغام های ما رو دنبال کنید