داروتو
آنچه در خصوص ویتامین E نمی‌دانید! سه شنبه, 30 فروردین 1401

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که برای سلامتی ضروری است. در سبزیجات سبز برگ، آجیل و روغن های گیاهی یافت می شود.
در طی یک دهه، ویتامین E به عنوان تقویت‌کننده و احیای عملکرد جنسی و تولید مثل معرفی شد، تصویری که در نام شیمیایی آن، توکوفرول، از یونانی «به‌وجودآوردن در زایمان» یا به‌طور عامیانه‌تر، «روغن باروری» منعکس شده است.
ویتامین E به عنوان پادزهر پیری و آلودگی هوا، زیبا کننده پوست، تقویت کننده مهارت های ورزشی و حفظ عملکردهای بینایی مورد ستایش قرار گرفته است. به عنوان درمان خشکی واژن، سندرم پیش از قاعدگی، کیست سینه، اختلالات گردش خون در پاها و دردهای قلبی آنژین صدری ادعا شده است.
در طول سال‌ها، تنها چند مطالعه خوب وجود داشته است که مزایای واقعی مگادوز ویتامین E را مستند کرده است. این موارد شامل محافظت از چشم نوزادان نارس در برابر فیبروپلازی رترولنتال، یک اختلال ناشی از اکسیژن زیاد است. افزایش تحمل ورزش در افراد مبتلا به اختلال فلج کننده گردش خون به نام لنگش متناوب و مقابله با آسیب عضله قلب در طول جراحی بای پس.
دو مطالعه بر روی بیش از 120000 مرد و زن قویاً نشان می دهد که مکمل های ویتامین E می توانند به طور قابل توجهی خطر بیماری و مرگ ناشی از گرفتگی عروق کرونر را کاهش دهند. محققان و سایر متخصصان قبل از اینکه آزمایش‌های بالینی بعدی مفید بودن و بی‌خطر بودن آن‌ها را تایید کنند، نسبت به عجله برای خرید مکمل‌های ویتامین هشدار می‌دهند.
مطالعات در حال انجام که توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد و بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون انجام شد، نشان داد که افراد سالم با بالاترین میزان مصرف روزانه ویتامین E به بیماری عروق کرونر در حدود 40 درصد کمتر از مردان و زنانی که میزان دریافت ویتامین E دریافت می کردند، مبتلا شدند. پایین ترین. اثرات پیشگیرانه ویتامین E مستقل از هرگونه تغییر در سطح کلسترول خون رخ می دهد.
مقدار مجاز توصیه شده روزانه فدرال برای ویتامین E  15واحد بین المللی است و بیشتر مردم کمتر از 25 واحد بین المللی را از غذاهای معمولی مانند روغن های گیاهی، جوانه گندم، دانه ها، غلات کامل و آجیل مصرف می کنند.
محققان فکر می کنند که ویتامین E، به عنوان یک آنتی اکسیدان، ممکن است با تأثیر بر کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، به اصطلاح کلسترول بد، بیماری قلبی را کاهش دهد. مطالعات نشان داده است که این نوع کلسترول عمدتاً پس از اکسیده شدن به شریان ها آسیب می رساند.

کارشناسان هشدار می دهند که مطالعاتی که هزاران نفر را شامل می شود برای آزمایش ایمنی دوزهای زیاد ویتامین E که در طی چند دهه مصرف می شود، انجام نشده است. در این رابطه، تا زمانی که کارآزمایی‌های بالینی بزرگ و طولانی‌مدت تکمیل نشود، هنوز یک درمان اثبات‌نشده است.
مکمل های ویتامین E همچنین با چندین مزیت سلامتی مرتبط هستند:
ممکن است برای سلامت پوست مفید باشد. مکمل های ویتامین E ممکن است برای افرادی که دارای برخی از اختلالات پوستی مانند اگزما هستند مفید باشد. با این حال، تحقیقات در حال حاضر محدود است و مطالعات بیشتری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مزیت بالقوه مورد نیاز است.
ممکن است برای سلامت شناختی مفید باشد. حفظ سطح مطلوب ویتامین E و مصرف مکمل ها ممکن است به محافظت در برابر زوال شناختی کمک کند. اما هنوز مشخص نیست که آیا این مکمل‌ها برای افراد مبتلا به بیماری‌های شناختی مانند بیماری آلزایمر مفید است یا خیر.
ممکن است برای افراد مسن مفید باشد. از آنجایی که ویتامین E نقش مهمی در سلامتی ایفا می کند، مانند کاهش التهاب و بهبود عملکرد سیستم ایمنی، مکمل ها ممکن است برای افرادی که نیازهای بیشتری دارند یا در رژیم غذایی خود به اندازه کافی دریافت نمی کنند، مانند برخی از افراد مسن مفید باشد.
ممکن است عملکرد ریه را بهبود بخشد. مطالعات نشان داده‌اند که مکمل‌های ویتامین E می‌توانند عملکرد ریه و برخی علائم آسم را در کودکان و بزرگسالان بهبود بخشند.
خلاصه :
ویتامین E یک ماده مغذی مهم محلول در چربی است. این یک آنتی اکسیدان قوی است و برای سلامت ایمنی و پیام رسانی سلولی در بدن شما مورد نیاز است.
بسیاری از غذاها حاوی ویتامین E هستند، اما می توانید آن را از طریق مکمل های غذایی نیز مصرف کنید.
برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل های ویتامین E ممکن است برای جمعیت خاصی از جمله افراد مبتلا به نفروپاتی دیابتی و NAFLD مفید باشد.
با این حال، از آنجایی که بیشتر افراد از طریق رژیم غذایی خود ویتامین E کافی دریافت می کنند، مکمل ها اغلب غیر ضروری هستند.
علاوه بر این، دوزهای بالای مکمل های ویتامین E می تواند عوارض جانبی ایجاد کند و با برخی داروها تداخل داشته باشد.
اگر در نظر دارید ویتامین E بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید، ابتدا با یک متخصص مراقبت های بهداشتی در مورد نگرانی های سلامتی خاص خود صحبت کنید.


کاربر محترم آیا علاقه داری خبر ها و پیغام های ما رو دنبال کنید