داروتو
همه چیز درباره‌ی کراتین مو چهارشنبه, 7 دی 1401

آیا کراتین مو خوب است؟

واقعا بعد از کراتین کردن موهام دچار ریزش مو می‌شوم؟

مزایا و معایب کراتین کردن مو چیست؟

بهتر نیست که از اتو مو به جای کراتین کردن مو استفاده کنم؟

در این مقاله قصد داریم به سوالاتی از این قبیل و در کل در مورد موضوع کراتین کردن مو صحبت کنیم، پیشاپیش از همراهی شما در این مقاله متشکریم.

کراتین مو چیست؟

یکی از روش‌های رایج برای بهبود بخشی به موهای دارای آسیب، کراتین کردن مو می‌باشد؛ کرایتن کردن مو باعث نرمی و درخشان شدن موها میشود. کراتین کردن مو فرایندی است که طی آن مو صاف و نرم می‌شود.

نتایج کراتین کردن مو بسته به رشد موهای شما اغلب تا 6 ماه ماندگار است و بعد از آن شما باید کراتین موی خود را تمدید کنید.

کراتین مو یا اتو مو؟

فرق کراتین مو با اتو مو در اینجا می‌باشد که کراتین مو به طور مستقیم با فولیکول مو در ارتباط است و به همین علت منافذ مو با کراتین و پروتئین‌های ضروری پر میگردد که با انجام این روش موهای شما سالم‌تر، زیباتر و براق‌تر به نظر می‌رسند.

مزایا و معایب کراتین مو چیست؟

از جمله مزایای کراتین مو این است که برای انواع مو مناسب می‌باشد و محدودیتی در آن وجود ندارد، به نوعی ساده تر شما دارای هر گونه مدل مویی که باشید: صاف، مجعد یا موج‌دار میتوانید از کراتین مو استفاده کنید و از داشتن موهایی براق و درخشان لذت ببرید.

از دیگر مزایای کراتین مو، مراقبت کمتری که نسبت به روش‌های دیگر دارد می‌باشد و همچنین برای اینکه کراتین مو روی موی شما بماند نیازی نیست که دائما در حال مراقبت و استفاده از محصولات خاصی باشید.

و از همه مهمتر این است که کراتین مو برای بانوان و آقایان مناسب می‌باشد و محدودیتی در نوع جنسیت فرد برای کراتین مو وجود ندارد.

تا اینجا با مزایای کراتین مو آشنا شدیم و الان نوبت به آن می‌رسد که به سراغ معایب کراتین مو برویم.

از جمله معایبی که کراتین مو دارد این است که کراتین مورد استفاده برای مو، مصنوعی می‌باشد که امکان بروز حساسیت را در افراد ایجاد می‌کند.

محصولات مرتبط با کراتین مو در حالت کلی هیچ آسیبی به مو نمی‌زنند و بسیار تاثیرگذار هستند مگر آن دسته از محصولاتی که از برندهای نامعتبر و با قیمت‌های بسیار ارزان ارائه می‌شوند. برای اینکه موهای شما در فرایند کراتین مو کوچک‌ترین آسیبی نبیند، باید از یک آرایشگر متخصص کراتین مو کمک بگیرید. اگر فردی که موهای شما را کراتین می‌کند، به اندازه کافی مجرب نباشد، ممکن است موهایتان را در معرض حرارت بسیار بالا یا ترکیبات زیاد مواد شیمیایی قرار دهد که همین امر باعث می‌شود موهای شما آسیب ببینند و دچار ریزش مو شوید.

همچنین به زنان باردار توصیه می‌شود که موهای خود را کراتین نکنند. این کار ممکن است برای سلامتی آنها و برای سلامتی فرزندان‌شان، خطرناک باشد. درمان با کراتین موجب آزاد شدن فرمالدهید می‌شود؛ ماده‌ای شیمیایی که حتی آرایشگران نیز در معرض خطر آن قرار می‌دهد و بسیار سمی و خطرناک می‌باشد.

مراقبت‌های بعد از کراتین مو

همان طور که قبل از کراتین مو مراقبت‌هایی وجود دارد، پس از آن نیز مراقبت‌ها و نکاتی وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. این نکات و مراقبت‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

۱- عدم شست و شوی موها تا ۷۲ ساعت

۲- عدم بستن موها با کش و سنجاق تا ۴۸ ساعت

۳- استفاده از شامپوهای بدون سولفات

4- نرفتن به دریا و استخر

5- استفاده از بالش‌های ابریشم و ساتن

هدف از ارائه ی این مقاله شفاف سازی در مورد کراتین مو و باید ها و نباید های آن و همچنین مزایا و معایب این امر بود، امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع گردد.

 

 

 


کاربر محترم آیا علاقه داری خبر ها و پیغام های ما رو دنبال کنید