داروتو
راز مژه‌های پرپشت و بلند چهارشنبه, 21 دی 1401

یکی از مهم‌ترین دلایل زیبایی صورت بی شک داشتن مژه‌های بلند و پرپشت می‌باشد، قطعا مژه‌های بلند و پرپشت آرزوی هر خانمی می‌باشد.

ما در این مقاله قصد داریم که رازهای ناگفته در مورد مژه‌های بلند و پرپشت را با شما در میان بگذاریم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

امروزه روش‌های مصنوعی زیادی برای زیبایی بخشی به مژه‌ها و ابروها در صنعت آرایشگری ایجادشده است که کاشت، اکستنشن و مژه‌های مصنوعی ازجملۀ این روش‌ها هستند. اما هر یک از این راهکارها، دردسرها و مشکلات خاصی به همراه دارد. شما برای داشتن چهره‌ای طبیعی که زیبایی خیره‌کننده‌ای ایجاد کند باید برای سلامت پوست و موی خود از روش‌های طبیعی که به حفظ سلامتی کمک می‌کند، استفاده کنید. استفاده از روش‌های مصنوعی برای پرپشت شدن سریع مژه در اکثر مواقع موجب آسیب رساندن به مژه‌ها و ریزش می‌شود که جبران این مشکلات بسیار سخت و گاهی غیر ممکن است.

اگر شما هم با دیدن افرادی که مژه‌هایی بلند و پرپشت دارند دلتان ضعف می‌رود و شما هم می‌خواهید مژه‌هایی بلند و جذاب داشته باشید باید قبل از هر راهکاری بدانید که دلایل مختلفی مانند ژنتیک از اثرگذارترین عوامل در زیبایی مژه‌ها هستند اما با راهکارهایی می‌توان آن‌ها را تقویت کرد و ظاهر زیباتری به آن‌ها بخشید. فقط دقت داشته باشید که هرگونه استرس، غم و ناراحتی طولانی، رژیم‌های غیراصولی و کمبودهای تغذیه‌ای، عدم تعادل هورمونی و مشکلات تیروئیدی از رایج‌ترین دلایل ریزش ناگهانی مژه‌ها است.

قبل از هر چیزی بهتر است بدانیم چه عواملی باعث ریزش مژه میگردد:

-ژنتیک
-عفونت های مزمن یا حساسیت های مژه ها مانند درماتیت سبورئیک ،روزاسه، گل مژه، اگزمای مزمن کنار چشم و پلک ها و خارش و خاراندن مداوم مژه‌ها

-بیماری هایی مانند ایدز ،لوپوس اریتماتو

اختلالات هورمونی مانند : اختلالات تیروئید ،دیابت،اختلال غده آدرنال و هیپوفیز
 کمبود آهن ،اسیدفولیک و .....

- بیماریهای روده ای مانند سلیاک

- بیماری های عصبی که فرد در حالت استرس با کندن موی مژه آرامش میگیرد.

و بالاخره یکی از شایع‌ترین علل ریزش مژه ها دستکاری های آرایشی است. مانند: فر زدن مکرر مژه ها ، تاتو خط چشم و حساسیت به آن ، دستکاری جهت کاشت مژه مصنوعی و حساسیت به چسب مژه، استعمال مکرر آرایش های سنگین اطراف چشم و روی مژه.

روش های گیاهی برای تقویت مژه

روش‌های گیاهی زیادی برای پرپشت شدن سریع مژه وجود دارد اما پرپشت شدن سریع مژه به مواد گیاهی و طبیعی ارگانیک و زمان کافی نیاز دارد. در این قسمت بهترین راهکارهای خانگی و طبیعی که به شما کمک می‌کند تا مژه‌هایی بلند و پرپشت داشته باشید را ارائه کرده‌ایم.

ژل آلوورا برای رشد سریع و پرپشت شدن مژه

برای استفاده از ژل آلو‌ورا شما می‌توانید برگ این گیاه را تهیه‌کرده و ژل آن را تخلیه کنید و در یخچال نگهداری کنید. همچنین می‌توانید برگ گیاه را به قطعات کوچک خرد کرده و در هر شب ژل یک برش از برگ آلوئه‌‌ورا را تخلیه کرده و استفاده کنید. اما دقت کنید که نگهداری و استفاده از برگ آلوئه‌ورا ساده نیست و ممکن است سبب ایجاد حساسیت شود. به همین دلیل به شما توصیه می‌شود از ژل آلوئه‌ورا که توسط متخصصان داروساز آماده شده است، استفاده کنید. برای استفاده از این ژل کافی است هر شب مقداری از ژل آلوئه‌ورا را روی پلک های خود و نزدیک به ریشۀ مژه‌ها ماساژ دهید.

روغن شی باتر

یکی از بهترین منابعی که دقیقاً نقش سحر و جادوگرانه‌ای روی مژه‌های شما ایجاد می‌کند، شی باتر است. شی باتر بهترین منبع آب‌رسان است که نقش محرک در رشد و پرپشت شدن مژه‌ها دارد. کرۀ شی باتر علاوه بر اینکه نقش آب‌رسان دارد به دلیل منابع سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها از نفوذ رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. از دیگر فواید مهم کرۀ شی باتر این است که نقش کلاژن سازی دارد و موجب افزایش کلاژن می‌شود. افزایش ضخامت مژه‌ها، تقویت مژه‌ها و پرپشت شدن آن‌ها از مهم‌ترین مزایای شی باتر است.

شما میتوانید این روغن را از عطاری‌ها تهیه کنید.

روغن کرچک

اگر به دنبال داشتن مژه‌هایی بلند و پرپشت هستید از تأثیرات شگفت‌انگیز روغن کرچک غافل نشوید. استفاده از این روغن را به‌صورت پیوسته در روتین خود قرار دهید. شما می‌توانید شب‌ها پیش از خوابیدن مژه‌های خود را با این روغن تقویت کنید و ماساژ دهید.

روغن بادام تلخ و شیرین

روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین از منابع بسیار قدیمی هستند که برای رشد و تقویت مو و مژه به‌کاربرده می‌شود. منابع سرشار از ویتامین‌ها، کلسیم، منیزیم و آهن موجب آب‌رسانی و تغذیۀ فولیکول‌های مژه‌ها می‌شود. این روغن‌ها به تقویت تارهای مژه‌ها کمک می‌کنند و موجب تقویت آن‌ها می‌شود.

نکات مراقبتی

ماساژ پلک‌ها

برس زدن پلک‌ها

پاک کردن آرایش قبل از خواب

رژیم غذایی مناسب

جمع بندی

پرپشت شدن سریع مژه آرزوی هرکسی است تا بتواند ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد و نیازی به روش‌های مصنوعی نداشته باشد. استفاده از روش‌های طبیعی و خانگی بهترین روش سریع پرپشت شدن مژه است. اما برای بهره‌مندی از روش‌های خانگی و طبیعی حداقل به ۶ تا ۸ هفته زمان نیاز دارید تا بتوانید به نتایج مطلوب برسید و تا ادامۀ این روتین می‌توانید در آینده از دیدن مژه‌های خود لذت ببرید. علاوه بر راهکارهای خانگی و طبیعی، استفاده از مواد غذایی مقوی که سرشار از موادی مانند آهن، نیاسین، ویتامین‌ها، پروتئین و بیوتین باشد به حفظ سلامت و تقویت مژه‌ها کمک می‌کند.

و در آخر پیشنهاد داروتو برای شما استفاده از محلول تقویت مژه سریتا، اکسیلیا و اسکالپیا می‌باشد که همگی این محلول‌ها را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی داروتو تهیه کنید.


کاربر محترم آیا علاقه داری خبر ها و پیغام های ما رو دنبال کنید