داروتو
ضد آفتاب مناسب پوستت رو انتخاب کن جمعه, 12 آذر 1400

محفاظت از پوست در مقابل اشعه‌های مضر نور خورشید، به دو دلیل به شدت مهم شده است.
 اول به دلیل نیاز اساسی بدن ما به ویتامین  D، که پوست با قرار گرفتن در معرض نور خورشید آن را تولید می‌کند و اگر آن را محدود کنیم، ممکن است برایمان مشکل ساز شود. دوم به دلیل نگرانی‌هایی‌ که در مورد مواد فعال موجود در کرم‌های ضدآفتاب وجود دارد. این مواد تشکیل دهنده لایه  spf (لایه حفاظتی در مقابل نور خورشید) هستند و در صورت نامناسب بودن، ممکن است پیامدهای ناخواسته‌ای به همراه داشته باشند. آثار ناشی از اشعه‌های مضر نور خورشید، از مدت‌ها پیش به عنوان اصلی‌ترین عامل ایجاد چین و چروک، پیری و سرطان پوست شناخته شده اند. به همین دلیل برای کاهش چین و چروک‌ها، حفاظت در مقابل اشعه‌های مضر نور خورشید، از اهمیت زیادی برخوردار است.
به هر حال تصمیم‌گیری درباره‌ استفاده از کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست، یک تصمیم شخصی با اهمیت است. با این حال، بدیهی ست که استفاده نکردن از کرم ضدآفتاب به صورت روزانه و قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور آفتاب، به پوست آسیب‌های جدی می‌رساند.
زمانی که زیر نور آفتاب هستید، در معرض تابش دو نوع اشعه فرابنفش A و B قرار دارید که شدیدا آسیب‌زا هست SPF به صورت یک عدد است مثلا SPF 15 که نشان می‌دهد ضدآفتاب تا چه اندازه از پوست شما در برابر نور فرابنفش B محافظت می‌کند. هرچه محصولی دارای SPF بالاتری باشد محافظت بیشتری هم دارد.
* محافظت کم:  کمتر از 15 spf
*  محافظت متوسط : 15 تا 29 spf
*  محافظت خوب : 30 تا 49 spf
*  محافظت عالی : بیشتر از 50 spf
متخصصان پوست پیشنهاد انتخاب کرم ضد آفتاب با حداقل محتوای SPF 30 را می دهند، که سطح بالاتر SPF ارتباط مستقیم با محافظت بهتر در برابر آفتاب دارد. بسیاری از مردم ایران ضدآفتاب اشتباهی را برای پوستشان انتخاب می کنند، زیرا نمی دانند بهترین راه انتخاب آنلاین بهترین کرم ضد آفتاب چیست.
دو نوع کرم ضدآفتاب وجود دارد، کرم ضدآفتاب مینرال و کرم ضدآفتاب شیمیایی.
نوع مینرال به عنوان بهترین نوع در نظر گرفته می شود زیرا هیچ ماده ی شیمیایی نامطبوعی ندارد.
اگر به دنبال یک کرم ضدآفتاب برای تابستان می گردید، پس باید کرم ضدآفتاب ضد آب را انتخاب کنید.
فرمولاسیون مقاومت در برابر آب، از پوست برای مدت بیشتری حفاظت میکند، چون با عرق بیش از حد پاک نمیشود.
فکر نکنید اگر رنگ پوستتان تیره است، می‌توانید از ضد آفتاب استفاده نکنید. طبق تحقیقات، حتی تیره‌ترین پوست هم سازوکاری ندارد که کاملاً بتواند از آسیب‌های آفتاب جلوگیری کند.
* اگر پوست خشکی دارید، هدف اصلی تان باید اضافه کردن رطوبت باشد. در این حالت، باید همیشه از یک ضدآفتاب مرطوب کننده به شکل کرم استفاده کنید زیرا به شما اجازه می دهد آن را روی مرطوب کننده ی خود بزنید.
هر ضدآفتابی که مواد اولیه ی مرطوب کننده مثل سرامیدها، گلیسرین، هیالورونیک اسید، عسل دارد، ایده آل است.
* اگر پوست چرب دارید، به دنبال ضدآفتاب با فرمولاسیون های بر پایه ی آب یا ژل با نمای مات بگردید.
مواد اولیه ای مثل چای سبز، روغن درخت چای، یا نیاسین آمید در ضدآفتاب شما، می توانند به کنترل تولید چربی هم کمک کنند.
* اگر پوست حساس دارید، باید از مواد اولیه ی زیادی موقع خرید ضدآفتاب اجتناب کنید. این مواد اولیه می توانند باعث ایجاد واکنش در پوست شوند و شامل الکل، عطرها، اکسی بنزون، پارا آمینوبنزوئیک اسید (PABA)، سالیسیلات ها، و دارچین می شود.
هدف گذاری برای یک کرم ضدآفتاب مینرال با اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم اطمینان بخش ترین انتخاب است زیرا کم تر احتمال دارد که واکنش پوستی منفی ایجاد کند. به علاوه، مواد اولیه ای مثل پانتنول، آلانتوئین، و مادسازوزید همگی خواص تسکین دهنده دارند و می توانند به کاهش تحریک پوستی کمک کنند.
در انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب وسواس داشته باشید. یعنی، اولین محصولی را که دیدید، نخرید. در عوض، از میان انواع ضدآفتاب ها، محصول درست و مناسبی را پیدا کنید. متخصصان می‌گویند باید از خرید ضد آفتاب یا سایر محصولاتی که مواد زیر را دارند خودداری کنید:
+ اکسی بنزون: این ماده می‌تواند وارد جریان خون شود یا واکنش‌های پوستی آلرژیک را تحریک کند.
+ رتینیل‌ پالمیتات: این عنصر ممکن است سرعت رشد تومورها و ضایعات پوستی را افزایش دهد.
در عوض، متخصصان توصیه می‌کنند، دنبال محصولاتی باشید که در آنها از اکسید ‌روی یا دی ‌اکسید تیتانیوم استفاده شده است.
استفاده ی هر روزه از کرم ضدآفتاب مثل سرمایه گذاری درازمدت برای پوستتان است.مخصوصا وقتی که کرم ضدآفتاب مناسب نوع پوست شما باشد.ممکن است اثر آن را مثل سرم یا محصولات لایه برداری بلافاصله نبینید، ولی ۱۰ سال بعد، فواید آن احتمالا قابل ملاحظه خواهند بود. پس، اگر به دنبال بهترین ضد آفتاب هستید که قرار است شما را روزانه همراهی کند، قبل از شروع این لیست را در نظر بگیرید.پس حتما ابتدا نوع پوست خود را بشناسید. اگر در این مورد و یا در انتخاب ضد آفتاب مشکل داشتید حتما با متخصصین پوست مشورت کنید .


کاربر محترم آیا علاقه داری خبر ها و پیغام های ما رو دنبال کنید