داروتو
حتما نیاز داریم از مکمل‌های غذایی استفاده کنیم؟ شنبه, 25 دی 1400

با سبک زندگی پرمشغله و مدرن امروزی، دریافت کافی مواد مغذی مورد نیاز بدن از غذاهایی که می خورید می تواند چالش برانگیز باشد. به طور کلی، بدن برای عملکرد به مقدار خاصی از مواد معدنی و ویتامین ها نیاز دارد. هر فرد یک مقدار توصیه شده روزانه (RDA) از تمام ویتامین های ضروری دارد. به عنوان مثال، بدن به ویتامین K برای انعقاد خون و ویتامین D برای جذب کلسیم نیاز دارد. برخی از مواد مغذی نیز ممکن است به حمایت از عملکردهای بدن مانند یکپارچگی پوست و کلاژن کمک کنند.
با این حال، یکی از مواردی که باید در هنگام مصرف ویتامین ها به خاطر داشت این است که آنها جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم و یا آنتی بیوتیک ها و سایر داروها نیستند، بلکه فقط مکمل غذایی هستند که می خورید
در زیر برخی از فواید بی شمار مصرف ویتامین ها آورده شده است:
•    هر چقدر بخواهید برای همیشه جوان بمانید، هیچکس از پیری معاف نیست. و هر چه سن شما بالاتر می رود، بیشتر باید از سلامت جسمانی خود مراقبت کنید. متأسفانه، با افزایش سن، جذب مواد مغذی مورد نیاز بدن برای بدن سخت تر می شود و داروهای خاص ممکن است مواد مغذی را بیشتر تخلیه کنند.
یک راه موثر و ساده برای مراقبت از سلامتی خود مصرف ویتامین ها است. با افزایش سن و شروع کمبود، ویتامین های مختلفی وجود دارند که می توانند به تنظیم مجدد سطح مواد مغذی شما کمک کنند.
•    اضطراب و استرس را کاهش می دهد . 
مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در مولتی ویتامین‌های روزانه می‌توانند به میزان قابل توجهی سطح اضطراب و استرس را کاهش دهند. برای تبدیل غذا به انرژی، بدن از ویتامین های B استفاده می کند. چنین ویتامین هایی برای حفظ عملکرد صحیح سیستم عصبی شما نیز مفید هستند. مصرف روزانه ویتامین ها ممکن است ذخایر این ویتامین ها را در بدن شما پر کند.
•    سلامت قلب و عروق شما را تقویت می کند
ویتامین‌های خاص مانند منیزیم و ویتامین‌های B همگی به سلامت سیستم قلبی عروقی کمک می‌کنند. بنابراین، اگر شما یکی از کسانی هستید که به طور کلی نگران سلامت قلب و عروق هستید، مصرف ویتامین ها ممکن است به حفظ سلامت قلب شما کمک کند. فقط مطمئن شوید که آن را با خوردن غذاهای سالم برای قلب ترکیب کنید.
•    پایه های تغذیه ای شما را پوشش می دهد
همه تلاش خود را برای تغذیه سالم انجام می دهند، اما سایر مواد مغذی ممکن است به سختی از طریق غذا دریافت شوند. هنگامی که به طور منظم ویتامین ها را مصرف می کنید، می توانید مطمئن باشید که نیاز روزانه به طور منظم برای تمام مواد معدنی و ویتامین های ضروری را برآورده خواهید کرد.
•    از سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی می کند
با آب و هوای فعلی امروز، سیستم ایمنی بدن شما مهمتر از همیشه است، بنابراین منطقی است که سعی کنید تا آنجا که ممکن است آن را تقویت کنید.
اگر به ویتامین های رایج مرتبط با تقویت سیستم ایمنی خود فکر می کنید، این ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته شده است. علاوه بر این، می توانید ویتامین E و D را نیز برای تقویت ایمنی خود مصرف کنید.
شما می توانید ویتامین ها را با خرید آنها در یک داروخانه محلی یا یک فروشگاه ویتامین دریافت کنید. با این حال، تکیه بر این ویتامین ها کافی نیست. شما همچنان باید میوه و سبزیجات برگ سبز کافی مصرف کنید
•    بینایی شما را بهبود می بخشد
مصرف ویتامین های خاص برای حمایت از سلامت چشم شما شناخته شده است. ویتامین های E، C، A و سلنیوم برای بهبود بینایی مفید هستند. همچنین، مصرف ترکیبی از زآگزانتین، لوتئین و ویتامین ها می تواند خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.
زمان صرف شده برای تماشای نمایشگرهای تلویزیون، رایانه و تلفن در طول سال‌ها افزایش یافته است که یکی از دلایل اصلی ضعیف شدن بینایی بیشتر مردم است. به عنوان مثال، اگر 8 ساعت در روز جلوی کامپیوتر خود کار می کنید، به احتمال زیاد چشمان شما آسیب می بیند.
یک راه خوب برای غلبه بر انحطاط بینایی، انجام اقدامات احتیاطی و استفاده منظم از ویتامین ها است. خوردن غذاهایی که برای بینایی یا سلامت چشم شما بهترین است نیز ایده خوبی است، به خصوص اگر عادت به مصرف منظم ویتامین ها ندارید یا گاهی اوقات مصرف ویتامین را فراموش می کنید.
•    پوست و موی سالم تر را ترویج می کند
یکی از فواید مصرف ویتامین ها این است که باعث سلامت مو و پوست می شود. اگر با پوست خود دست و پنجه نرم می کنید، چه اگزما، پوست خشک یا آکنه، ویتامین های خاصی وجود دارد، معمولا ویتامین های E، A و C که به کاهش چنین مشکلاتی کمک می کند.
اگر با نوک موها یا نازک شدن موها سر و کار دارید، ویتامین‌های B3 و C بهترین گزینه‌ها برای داشتن موهای پرپشت‌تر هستند.
•    از متابولیسم سالم پشتیبانی می کند
ویتامین های B مانند ریبوفلاوین، تیامین، B6، B12، بیوتین و فولات با برخی از آنزیم های بدن شما برای متابولیسم انرژی از چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین همکاری می کنند. خوردن یک رژیم غذایی سالم و فعال ماندن از نظر بدنی همچنین به حفظ متابولیسم سالم کمک می کند، که از عوامل ضروری برای سلامت کلی و پیری سالم است.


کاربر محترم آیا علاقه داری خبر ها و پیغام های ما رو دنبال کنید